Interventie 4

Een nieuw vak op scholen

Probleem vaststellen

Mensen hebben tegenwoordig weinig kennis van voeding, beweging, motivatie en leefstijl.

Er wordt niet meer bij nagedacht wat gezond is en wat goede voeding is. Je kan kopen en eten wat je wilt zonder dat iemand er iets van zegt. Ook kinderen hebben weinig kennis over voeding etc. Daarnaast zit de jeugd veel thuis te gamen en zijn ze niet buiten in beweging. Men moet meer te weten komen over voeding etc. daarom moet er een vak geïntroduceerd worden. Waarbij geleerd wordt wat goed voor je is qua voeding en beweging.

Doel interventie

Deze interventie houdt in dat scholieren een vak krijgen waarbij dingen worden geleerd over voeding, beweging, motivatie en leefstijl. Het uitgangspunt hierbij is dat de studenten vitaler worden, doordat ze op een andere manier naar voeding en beweging gaan kijken. Als de scholieren meer weten over voeding gaan ze andere keuze maken en betrekken ze hun omgeving misschien ook wel bij hun andere denkwijze. Op die manier heerst er binnen de kortste keren een vitale sfeer binnen de scholieren, wat invloed heeft op de vitaliteit binnen Tallinn.

De doelgroep

Deze interventie is gericht op de doelgroep studenten van binnen en buiten Tallinn en bewoners van Tallinn met de leeftijd 25-54 jaar oud. De studenten krijgen les in het vak en daarbij betrekken in hun thuissituatie hun ouders/verzorgen.

Program model canvas

Probleem vaststellen

Mensen hebben tegenwoordig weinig kennis van voeding, beweging, motivatie en leefstijl.

Er wordt niet meer bij nagedacht wat gezond is en wat goede voeding is. Je kan kopen en eten wat je wilt zonder dat iemand er iets van zegt. Ook kinderen hebben weinig kennis over voeding etc. Daarnaast zit de jeugd veel thuis te gamen en zijn ze niet buiten in beweging. Men moet meer te weten komen over voeding etc. daarom moet er een vak geïntroduceerd worden. Waarbij geleerd wordt wat goed voor je is qua voeding en beweging.

Doel interventie

Deze interventie houdt in dat scholieren een vak krijgen waarbij dingen worden geleerd over voeding, beweging, motivatie en leefstijl. Het uitgangspunt hierbij is dat de studenten vitaler worden, doordat ze op een andere manier naar voeding en beweging gaan kijken. Als de scholieren meer weten over voeding gaan ze andere keuze maken en betrekken ze hun omgeving misschien ook wel bij hun andere denkwijze. Op die manier heerst er binnen de kortste keren een vitale sfeer binnen de scholieren, wat invloed heeft op de vitaliteit binnen Tallinn.

De doelgroep

Deze interventie is gericht op de doelgroep studenten van binnen en buiten Tallinn en bewoners van Tallinn met de leeftijd 25-54 jaar oud. De studenten krijgen les in het vak en daarbij betrekken in hun thuissituatie hun ouders/verzorgen.

Program model canvas



Financiën (per school)



Verleidingsprincipe(s)

Het verleidingsprincipe dat hieraan gekoppeld zou kunnen worden is; consistentie.

Mensen vertonen graag consistent gedrag. Na één keer 'ja' te hebben geantwoord zijn ze geneigd dit vaker te doen. Na een aantal keer 'ja' te hebben gezegd is het minder waarschijnlijk dat mensen terugkrabbelen.

Het is dus belangrijk om ervoor te zorgen dat de leerlingen tijdens de lessen 'ja' zeggen tegen de dingen hen geleerd wordt. Ze moeten het met de ideeën zijn, om zo hun eigen gedrag te veranderen. Als je tijdens een les veel voorbeelden geeft over vitaliteit, waar de leerlingen het mee eens zijn. Dan is de kans groter dat ze zelf ook deze ideeën gaan gebruiken in het dagelijks leven.

https://www.dtcmedia.nl/media-blog/verleidingsprincipes-dealerwebsite/

https://smart-online-marketing.nl/conversie/cialdinis-verleidingsprincipes/


Van Dorp & Richter, Krijn Taconiskade 346, 1087 Amsterdam, +31(0)123456789
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin